Vi byder velkommen til Minihospitalet

Kerteminde Erhvervsforening byder velkommen til Minihospitalet.
Vi har bedt ejerne af Minihospitalet, Toke Halskov Kristensen, fortælle os lidt nærmere om hvad virksomheden laver.
Det kan du læse mere om her:

Minihospitalet

Vi vil skabe leg og glæde for familier med børn, der er ramt af sygdom og særlige behov.

At være på hospitalet er ingen leg. Men gennem legen kan der skabes en tillid og tryghed, som børn kan finde tilbage til, når de er på hospitalet. Derfor forhandler og udvikler vi legetøj til børn med sygdom og særlige behov, så de gennem leg lettere kan forholde sig til det, der har ramt dem.

Vi forhandler
Almindeligt legetøj relateret til hospitalsverdenen. Legetøjet, hvor man gør børnene lidt klogere og bevidste om deres krop. Alt det der fremmer forståelsen, så også raske kan være med og forholde sig til den verden, der er indenfor hospitalets mure.

Vi udvikler
Særligt legetøj til de børn og deres søskende, hvor det hospitalsudstyr de møder på hospitalet ikke findes i miniformat. Vi udvikler blandt andet sonder og udstyr til blodtagning og narkose. Det fremmede bliver en del af hverdagen også på børneværelset, når søskende og legekammerater også skal vænne sig til en ny virkelighed.

Ejer Toke Halskov Kristensen

MINIHOSPITALET