Pressemeddelelse – 15. Januar 2018

LINDØ port of ODENSE vinder prisen

som Årets Innovationsvirksomhed

Kerteminde Erhvervsforening og Kerteminde Kommune har i samarbejde udvalgt Årets Innovationsvirksomhed. Vinderen for 2017 er LINDØ port af ODENSE, der modtog prisen til begge parters fælles nytårskur mandag d. 15 januar 2018.

”LINDØ port of ODENSE vinder prisen som Årets Innovationsvirksomhed for at havde skabt Danmarks største industriklynge lige her i Kerteminde Kommune. De har haft et skarpt fokus på at samle blå industrier og udviser et sjældent stort engagement i udviklingen af området og dets virksomheder,” forklarer Jess Aagaard, der er formand for Kerteminde Erhvervsforening.

Det gamle Lindøværft har undergået en forvandling og er i dag både Danmarks største industriklynge og en af landets mest markante klynger for maritim industri, offshore og bulk aktiviteter – eller med andre ord: Skibe, vind, offshore samt håndtering af løsgods.

”Moderne havne er i 2018 langt mere end bare en modtager af skibsanløb og losning. Og allerede for 8 år siden, da de første skridt til omstillingen på Lindø blev taget, var der fokus på at etablere en moderne klynge, som kunne gå skridtet videre og understøtte virksomhedernes aktiviteter. Dette initiativ har vi videreudviklet, og mere end 100 virksomheder har i dag adresse på Lindø, hvor samarbejde og tværgående projektopgaver er hverdag,” fortæller Carsten Aa, administrerende direktør for LINDØ port of ODENSE.

”Fokus kræver fravalg af udlejning til andre typer virksomheder, og det er også for dette mod, vi hylder LINDØ port of ODENSE. Deres fokus på Lindø som klynge for blå industrier via Lindø-magasin og netværksaktiviteter samt synergien mellem virksomhederne inden for samme branche skaber vækst i Kerteminde,” siger Jess Aagaard som argument for prisen.

Næstformanden for Kerteminde Erhvervsforening, Klavs Kamuk, overrakte Årets Innovationsvirksomhed vinderprisen, der er et maleri af billedkunstner Michael Grønlund.

”En anerkendelse for vores indsats i forhold til at skabe jobs og aktiviteter på Lindø er dejlig – ikke mindst, når den kommer fra lokalområdet. Vi er som havn en lokalforankret aktør, som ser det som en hovedopgave at skabe værdi for by og opland, så denne pris rammer lige ind i vores kerneværdier,” slutter Carsten Aa.

KONTAKT
Jess Aagaard, formand Kerteminde Erhvervsforening, ja@aagaardadvokater.dk, M: 40881554
Carsten Aa, administrerende direktør LINDØ port of ODENSE A/S, caa@lpo.dk, M: 22944400

LEAVE REPLY